Sunday 19 August 2012

Kem PLKN Ulu Pari Aqua Village... terBaikkkkk...!

Assalamualaikum Tuan. Saya Wirawati Fifi Intan Aminah Binti Mohd Hamsani dari Kompeni Alpha , telah berjaya menjalani Program Latihan Khidmat Negara bagi kumpulan 1 Siri 9/2012. 



Kem Ulu Pari Aqua Village, Rembau <3

First time dapat tau kena pergi perasan bercampur baur. Gembira, sedih , takut, gementar , berani, macam macam lahhh. Kawan kawan kita selalu takut takut kan. Iu lah, ini lah, macam macam. So start dari situ, kita start tanya budak budak yang dah pegi PLKN. Ada yang kata best la, tak best la. Last last kita decide, apa salahnya mencuba dahulu sebelum membuat kesimpulan :)

On 2nd Jan 2012 at Perhentian Kajang, kita berada di situ untuk menaiki bas PLKN yang tersergam indah. hahaha. Perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 1 jam membuatkan kita tidur dengan lenanya ( maklum la mabuk jalan ). Sesudah sampai, kami di beri taklimat untuk proses seterusnya. 

Kat sana pelbagai agama , budaya , dan macam macam ragam yang ada. Yelah ada yang dari Selangor , Johor , Melaka , Sabah dan Negeri Sembilan. Tapi memang best lah , kita dapakawan baru, pengalaman baru, hidup baru, dapat belajar adat bangsa lain. Kat kem ada 4 kompeni. And kompeni kita ialah :
Laksamana...!
                                    
   Wira Alpha :)

Wirawati Alpha <3


miss them damnnnnn muchhhh !!!!
Amoy . Fifie . Asmah . Jiha . Myra
kemana sahaja pegi, mesti berlima, kecuali tandas. hehehehe :)
Zein . Me . Daus
BestFriend when we in the same class. tak penah renggang. sentiasa bersama :)


with Zein ( power rangers ) and Man ( robot <3 )

Our ALVOLIETA
( Alpha Bravo Charlie Delta
)
Alpha = Laksamana
Bravo =  P.A.D.I
Charlie = Rentap
Delta = Revolusi
Banyak aktiviti yang ada kat PLKN seperti rakit, kayak, nasyid, kembara halangan, "A"frame, wirajaya, explorace, nazam, menembak, flying fox, repeling and banyak lagi lahh.. hehehe. Tapi yang tak dapat nak lupakan ialah pertandingan KAWAD. Overall, kompeni Alpha juara. Bukan tu je, kawan kita juga dapat anugerah Assist Skuad Wirawati terbaik, Amiratulmunirah Afifah a.k.a Amoy... Oleh kerana kami menang, Papa Rozi kami belanja makan aiskrim walaupun hanya berharga seringgit. Ia tetap bernilai buat kompeni Alpha :)

wirajaya at Gunung Datuk 


khemah kami. Myra je takda sebab satu khemah 4 orang saja.

So, pada 16 Mac 2012 ( malam ) adalah malam yang dipanggil sebagai MALAM SEMUSIM KENANGAN. Malam tersebut membuatkan kami berasa sedih, gembira, terharu dan macam macam lahh. Malam dimana cikgu cikgu kami menyediakan satu slideshow untuk kami. Dalam slideshow tuh, adalah cerita kami dari mula mula masuk kem sehingga akhir aktiviti yang kami lakukan sepanjang berada di KEM PLKN ULU PARI AQUA VILLAGE. Malam tu jugak, para Assist Skuad  menyerahkan bendera bendera kesayangan setiap kompeni. 
Last Night at Kem 
penyerahan bendera kepada Komandan :(
locker ku... dalam ingatan :)
17 Mac 2012, tibalah masa kami untuk pulang ke rumah masing masing. Setiap pertemuan ada perpisahan. Walaupun kami terpisah jauh, hati kami sentiasa bersama. :)

367 pelatih is Always in My heart <3 <3 <3
KEM ULU PARI AQUA VILLAGE in memories :)


1 comment:

:> Assalamualaikum...
:> plizz leave ur comments here...
:> at least ONE :)